Saturday, December 4, 2010

disampuk hantu..

entry cm yo2 jerk.. ahaks.. heheh...
semalam ( since jam dh lebeyh kul 12) aku kner sampuk...
bangun jer pagi tadi ada feel yang pelik semacam jerk..
owh.. gelisah aku smbil meminun segelas air susu.. hurm..
tber2...

aku : ma, tepung kek ada ag x?

mama : ad.. dalam box tu.. kenapa?

aku : terasa macam nak makan kek jerp

mama : buat la.

aku pun.. segera menuju ke arah buku resipi yang siap bersusun dekat almari berhampiran dapur... menyelak2 buku itu.. lalu.. terjumpalah... resepi kek marble n kek pandan...
jeng2...
lalu.. bermulalah kerja2 aku membuat kek2 itu.. setelah selesai membakar kek tersebut.. adik aku..
dengan seleranya yang dah menyerupai selera seekor anaconda gergasi.. telah menghabiskan sebiji kek marble n kek pandan... x smpt den nk ambik pic... :(
lalu.. planning nk wat ag.. tp keadaan x mengizinkn...

mama : dik.. adik masak tau hari ini. mama nak rileks.

aku : oh. nak masak aper? adik bukan reti masak. suh kak ani msak la. :)

akak aku : mama suh dyer. dyer suh akak plak.

mama : being fair. adik msak satu lauk n kak ani msak satu lauk. nasi adik masak.

aku : yer la.

otak aku sedang ligat memproses ape yang hendak aku masak. dh la mlas nak masak.
ok.. setelah keputusan dibuat. aku nak msak ikan kukus tempoyak.. lalu.. aku memasakkan la beliau.. entry ni dh pnjng sgt.. wat entry bru tuk ikan tu k.. lalalala



No comments:

Post a Comment