Tuesday, October 9, 2012

...kawalan emosi tu penting...

hye readers.. ok, perasan..
ada ke readers? hahahah..
ok.. entry ni aku cuma nak ceritakan apa yang aku rasa.. tiada kaitan dengan fakta mahupun auta..
apa yang aku rasa yang aku alami.. itulah yang akan aku luahkan..
ok.. aku sekarang mengandung n dah masuk minggu ke 21..
n baby dalam perut dah pandai gerak2 dah pandai tendang2.. dah pandai mengeras...
itu adalah perkembangan normal bagi janin atau bayi dalam kandungan..
owh.. apa kaitan dengan tajuk emosi?
ok.. 
mcm yang kita tau atau kita tak tau..
orang mengandung ni mengalami perubahan hormon yang juga bakal mempengaruhi perkembangan emosi..
eh berkembang lagi ker?
ok la.. perubahan hormon yang mempengaruhi emosi..
macam aku.. even dh masuk 2nd trimester..
atau aku ni memang semulajadi sensetif..
tapi entah la.. sejak pregnant ni.. aku lagi ekstra sensetif..
sikit jerk... tapi aku terasa gila2.. 
mcam tu la. bukan la terasa sampai jadi gila.. :P
tapi nak cerita kiranya aku ni sekarang ni..
sikit2 touching la..
n seriously bila dah touching tu kan..
boleh plak nak nangis sampai mata jadi sembab..
owh itu x best ok..
n tiap kali aku nangis sebab touching or senang citer.. tiap kali aku nangis..
baby dalam perut ni.. mesti sakit.. ker perut aku yang sakit?
senang citer.. perut aku akan sakit.. rasa mcm ada benda cucuk2..
sakit sangat.. sampai mula2 tu nangis sebab terasa hati.. n boleh jadi nangis sebab sakit dekat perut tuh..
dah lepas nangis tu kan tersedu sedan tuh..
pon sakit kt perut lagi.. :(
xtau la kenapa kan..
so.. aku buat kesimpulan sendiri yang baby dalam perut tak suka aku nangis..atau..
tiap kali aku nangis..
baby dalam perut ni sakit.. 
hurm.. betul la kot.. emosi ibu mempengaruhi baby dalam kandungan.. 
anyone yang dh ada pengalaman boleh share x?

2 comments:

  1. hai..saya pn sama jugakla...selalu sgt nanges,emosi tak tentu pasal..
    pastu mlm2 kadg2 having difficulty in sleep..
    n also effect my work skali..slalu xlarat n amik mc..
    kadang2 risau..sian kat baby saya nie..
    mudah-mudahan allah lindungi baby saya dan baby awak=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah... Agaknya baby ✘ suka sedeyh2 kan? Org ckp jgn sedeyh2 n nanges2. Nnti baby pon ikut effect..

      Delete